Skaistumkopšana

Dubultzods. Ko darīt?

9696Dubultzods – pats problēmas apzīmējums neliecina par neko skaistu, un lielāko daļu sieviešu dubultzoda esamība neatstāj vienaldzīgas. Tas ir loģiski, jo kurai gan no Holivudas dīvām vai pašmāju skaistulēm zem zoda rēgojas ļumīga kārta tauciņu? Lai arī kāda būtu tava situācija, ir veidi, kā ar to cīnīties, tādēļ šoreiz esam apkopojuši sešus labus ieteikumus, kurus piekopjot,  tu drīz vien varēsi teikt ardievas savam nīstajam dubultzodam.

Maini savu ēdienkarti! 
Tajā esošie produkti ir vitāli svarīgi tavai veselībai. Veselīga, pārdomāta ēdienkarte noved pie veselīgas sejas un jā – arī daiļa zoda. Jāatgādina senā patiesība, ka „tu esi tas, ko tu ēd”. Seko līdzi, kāda veida pārtiku, un cik daudz tu apēd. Tavam organismam nāks par labu zaļumi, augļi un dārzeņi, bez šaubām neiztikt bez sabalansēta ogļhidrātu un olbaltumvielu daudzuma, turklāt nozīmīgi ir censties dzert daudz ūdens. Izsvītro no sava pirkumu saraksta tādus ēdienus, kas satur daudz tauku, kaloriju un nevēlamo E-vielu. Uzņemies beidzot atbildību par savu svaru – vai tiešām negribi sevi redzēt slaidu un skaistu?

Protams – sports!
 Parasti, ja cilvēks ir slaids, viņam nav problēmu ar dubultzodu. Visbiežāk apaļāka seja ir arī visa cilvēka ķermeņa atspoguļojums. Esi formā un dari visu, lai nomestu liekos kilogramus! Pārāk liels svars var palielināt tavas iespējas iegūt kādu nepatīkamu hronisku slimību, turklāt tas, visticamāk, ir cēlonis tavam dubultzodam. Pajautā sev, cik bieži tu no sirds izstaigājies? Sāc skriet, braukt ar riteni, vingrot, apmeklēt sporta zāli, peldbaseinu vai deju nodarbības, izmanto kāpnes, aizmirsti par liftu. Vismaz 45 minūtes 2-3 reizes nedēļā tev vajadzētu kārtīgi nodarboties ar sportu. Tavs organisms būt tev tikai pateicīgs, savukārt dubultzodam tas pie sirds gan neies!

Košļājamās gumijas spēks!
 Tu, iespējams, par to pat neesi iedomājusies, bet pavisam viegls veids, kā līdzēt tavam zodam, ir košļājamā gumija. Jā, tā pati, kuru, regulāri košļājot, tu palīdzi gan saviem zobiem, gan elpai. Gumijas košļāšana nodarbina tavus žokļa un sejas muskuļus, padarot to stingrus un savilktus, tādējādi patērējot kalorijas, un veiksmīgi samazinot taukus uz sejas, kas visbiežāk ir radušās situācijas vaininieks. Padoms, kas noteikti būtu jāņem vērā – lieto košļājamās gumijas bez cukura! Tāpat arī ņem vērā, ka košļājamā gumija ir paredzēta košļāšanai pēc katras ēdiena reizes, apmēram piecas minūtes. Gumijas zelēšana visas dienas garumā nenāks par labu ne tavam kuņģim, nedz arī kopējam tēlam!

Īpašie vingrinājumi zodam! 
Tie ir vingrinājumi sejas, zoda un kakla muskulatūras stiprināšanai. Tie varētu būt viena no galvenajām atbildēm uz jautājumu, kā cīnīties ar dubultzodu un samazināt tauku slānīti sejas apvidū. Uz cilvēka sejas ir daudz muskuļu, kas, nepietiekoši nodarbināti, var novest pie dubultzoda, tāpēc ir būtiski tos trenēt. Pamēģini šos vienkāršos vingrinājumus:
  • Zoda stiepšana. Stāvi vai sēdi taisni, atliec galvu atpakaļ, lūkojoties uz griestiem. Savelc lūpas (iedomājies, ka vēlies noskūpstīt griestus). Neiesaisti citus sejas muskuļus, izmanto tikai lūpas. Atkārto 5-10 reizes pēc kārtas.
  • Kakla vingrojums. Stāvi vai sēdi ar taisnu muguru. Kad ieelpo, maigi pagriez galvu uz vienu pusi līdz tavs zods pieskaras plecam. Tev jālūkojas uz to pašu pusi. Kad izelpo, lēni griez galvu uz leju līdz tavs zods stāv uz krūškurvja. Atceries, ka mugurkauls un pleci ir taisni. Kad ieelpo atkal, griez galvu līdz tavs zods pieskaras otram plecam. Tev jālūkojas šī pleca virzienā. Atkārto pilnu kustību 5-10 reizes.
  • Vingrojums ar mēli. Izbāz mēli un centies ar to aizsniegt degungalu. Atkārto vairākas reizes.
Sejas masāža! Sejas masāža, kā daļa no vingrinājumiem, ir lielisks veids, kā tikt vaļā no dubultzoda. Šādā veidā tu nodrošini veselīgu asins apriti zoda zonā. Pamēģini masāžu ar viegliem pirkstu pieskārieniem un kustību augšup-lejup pa zoda līniju un zem kakla. Esi pacietīga un dari to katru dienu! Tikai tad rezultāti neizpaliks.

Uzraugi savu stāju!
 Ilga, pasīva sēdēšana, piemēram, pie datora ar noliektu galvu un sakņupušiem pleciem nepalīdzēs ne tev, ne tavam dubultzodam, proti, tev var attīstīties slikta stāja, tu vari zaudēt ķermeņa elastīgumu, turklāt no saspringuma var sāpēt locītavas un mugura. Kas attiecas tieši uz tavu zodu – no ilgas un nepareizas sēdēšanas muskuļi šajā zonā ievērojami pavājinās. Rodas piemērota vide dubultzodam. Lai to novērstu, vienmēr centies sēdēt taisni, kā arī ievēro zelta likumu – ik pa 40-45 minūtēm piecelties no datora, pastaigāt un/vai izstaipīties!
Autors: Astra Millere
espati.lv
Advertisements

Categories: Skaistumkopšana

Tagged as:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s