Skaistumkopšana

Piepampušas kājas – ko darīt?

Nepatīkamākais piepampušās kājās ir ne tik smaguma sajūta, cik bēdīgs skats uz pietūkušajām potītēm. Vasara, karstums, tā vien gribas pagozēties gaisīgā kleitiņā uz augstiem papēžiem… Taču jūs jau zināt, ka dienas otrajā daļā jūsu kājiņas pārvērtīsies «stabiņos». Tāpēc svārkus aizstājat ar biksēm, bet kājas nākas ieaut ērtās iešļūcenēs.   Ko pasākt, ja kājām ir nosliece uz pietūkumu?

Iesāksim ar to, ka iemesli – kāpēc kājas pietūk – ir neskaitāmi. Liekais svars nav šīs kaites vienīgais iemesls. Vairākums no mums aplami uzskata, ka tā ir kosmētiskā problēma, kas rodas no pārliekā šķidruma vai sāļā ēdiena daudzuma.

Patiesībā izplatītākie iemesli ir: karstums, nogurums, grūtniecība, plakanpēda, pirmsmenstruālais sindroms, ieradums sēdēt sakrustotām kājām.

Vaina ir vēnu sieniņu mazspēja muskuļos. To veicina ģenētiskā nosliece, nepareizs uzturs, mazkustīgs dzīvesveids. Pakāpeniski vēnas novājinās un tiek galā ar savu darbu, asins apgādi sirdij, daudz sliktāk. Rezultātā asinis sāk stagnēt, bet vēnas pakāpeniski izplesties. Kā rezultātā – pietūkums kājās, sāpes un dedzināšana.

Ja vēnu mazspēju laikus neārstē, tā var pāraugt tādās nopietnās problēmās, kā flebīts – dziļo vēnu trombozē.

Tomēr tie ir ikdienas sīkumi. Ir svarīgi nepalaist garām nopietnas saslimšanas sākumu, par kuru organisms signalizē ar kāju pietūkumu.

Nepareiza vielmaiņa, problēmas ar nierēm un sirds mazspēja. Šajā gadījumā var palīdzēt vienīgi ārsts.

 

Kā tikt galā ar vieglas formas kāju pietūkumu?

  • Par labu risinājumu kalpo ārstniecisko kompresijas zeķu vai zeķubikšu valkāšana ikdienā. Tās palīdzēs asinsvadiem saglabāt tonusu un novērst asins stagnāciju, veicinās to aizplūšanu. Valkājiet tās vismaz mājās, ar to būs gana.

 

  • Pēc septiņiem vakarā centieties nedzert daudz šķidruma, neaizrauties ar sāli un sāļiem produktiem (gurķīšiem, čipsiem, riekstiņiem un sālītu ēdienu kopumā) un izvadiet no organisma lieko šķidrumu. Šim nolūkam izmantojiet plūškoka ogu novārījumus.

 

  • Pietūkušām un nogurušām kājām palīdzes atvēsinošās vanniņas un ledus gabaliņi.

 

  • Brīvajā mirklī izpildiet vienkāršus kāju vingrinājumus, nostājoties uz pirkstgaliem un palecoties.

 

  • Apgūstiet dažas apgrieztās jogas pozas, kājām atrodoties virs galvas. 3-6 minūtes dienā palīdzēs atslābināt jūsu kājiņas un atbrīvot tās no pietūkumiem.

  • Lielisks vingrinājums – kāpt augšā pa kāpnēm. Katrs solis dod hidrostatisko triecienu pa asinsvadiem, gluži kā stepa aerobika.
  • Tiem, kas cieš no pietūkumiem, nav ieteicams snovbords, futbols un svarcelšana (trenažieru zāle). Aizraušanās ar smagumu celšanu var izspēlēt ļaunu joku. Spēka vingrinājumu laikā notiek vēdera preses muskuļu saraušanās, turklāt palielinās vēdera dobuma spiediens, kas pāriet uz apakšējo dobo vēnu, vienu no galvenajām vēnām mūsu organismā. Tā savāc asinis no iegurņa un apakšējām ekstremitātēm. Tas noved pie asinsplūsmas pasliktināšanās.
  • Mazkustība nav labākais risinājums, ja novērojama tendence uz tūsku. Peldiet un vairāk kustieties.
  • Un visbeidzot pēdējais ieteikums – speciālo līdzekļu pielietojums.

 

Autore: Almaza Pirha

Oriģinālraksts: http://3ade.lv/lv/smaga-gaita.-ka-nonemt-kaju-pietukumu-2117.html

Advertisements

Categories: Skaistumkopšana

Tagged as: , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s