Uncategorized

Skaistumkopšanas speciālisti – rūpēs par klienta ārējo un iekšējo skaistumu

Skaistuma kults nevienam nav svešs termins. Ik dienu tiek radīts spiediens un noteikti standarti attiecībā uz to, kas ir skaists un kas nav. Diemžēl bieži cilvēki aizmirst, ka reklāmās redzētās modeles izskats nereti ir nedabisks un pat nesasniedzams, tāpēc gadu laikā ir vērojami daudzu pasaules vadošo zīmolu centieni mainīt standartus.

Ir notikušas radikālas izmaiņas pēdējo 10 gadu laikā kopš Dove zīmols pirmo reizi laida klajā kampaņu “Īstā sieviete” , lai arī tas jebkurā gadījumā ir bizness, šī kampaņa ir radījusi būtiskas izmaiņas cilvēku domāšanā.

2004. gadā Facebook bija inovatīvs veids studentiem kā komunicēt un Twitter tajā laikā tikai pamazām parādījās pie apvāršņa. Tas bija vēl mūžību pirms “ hashtags” un “ selfies” ēras. Tajā pašā gadā glamūra reklāmas un sievietes daudzinātie ideāli pārņēma pasauli, taču tad nāca skaļā un vērienīgā Dove kampaņa “ Real Beauty” (patiesais skaistums). Vides reklāmās parādījās “ īstās” sievietes.

Auditorijai patika redzētais vizuālās reklāmas dabiskums – minimāls make-up, balta apakšveļa, dažādas auguma aprises, vecums un etniskā piederība. Papildus tajā laikā publicētajam ziņojumam par sieviešu pašnovērtējumu, cilvēkiem šķita, ka ir sākusies jauna, dabiskā skaistuma ēra. Likās, ka ir pienācis laiks atbrīvoties no zemā pašvērtējuma un ļaut uzplaukt skaistuma demokrātijas ērai.

Pamatojoties uz pētījumiem, 35% sieviešu uzskata, ka sievietēm, ko satiek ikdienā, ieskaitot draudzenes un mammas, ir lielāka ietekme uz skaistuma definīciju kā slavenībām, modelēm un reklāmām. 56% sieviešu uzskata, ka cilvēki aizvien vairāk spēj pieņemt savu vecumu un novērtēt iekšējo skaistumu, savukārt pat 80% aptaujāto uzskata, ka pašpārliecinātība un laime ir noteicošie faktori, lai sieviete būtu skaista.

Tajā pat laikā, 69% aptaujātās sievietes Lielbritānijā, norāda, ka uzskata, ka nav skaistas, kā arī lielākā daļa izjūt spiedienu no iekšienes nemitīgi būt skaistām, nevis no slavenībām vai sabiedrības. Kā arī sievietes ir absolūti pārliecinātas, ka auguma aprisēm un svaram ir milzīga nozīme.

Psihoterapeits atzīst, ka meitenēm tiek izteikti komplimenti par to, ka viņas ir piemīlīgas un skaistas, tāpēc viņas jau no bērnības mācās sevi redzēt no ārpuses. Diemžēl visspēcīgāk tiek pieņemti komentāri par nepieciešamību sevi uzlabot. Pamatojoties uz mūsdienu sabiedrības moduli, būtu dīvaini, ja tam nebūtu nekāda ietekme.

Skaistuma politika vēl aizvien ir ļoti sarežģīta. Psihoterapeiti uzskata, ka skaistumkopšanas industrija ir cieši saistīta ar vēlmi dzemdēt bērnus. Lai arī mūsdienās daudzas sievietes izvēlās neradīt bērnus, viņas vēl aizvien ir piesaistītas bērnu radīšanas idejai un lielākais priekšnosacījums auglībai ir jaunība – kas tiek raksturota – bez grumbām un veselīgiem, skaistiem matiem. Nav nekādu šaubu, ka Dove kampaņa izraisīja sabiedrībā pārdomas par skaistumu, taču skaistuma demokratizācija aizsākās jau 90tajos gados, pateicoties tā laika spēcīgākajiem zīmoliem, kas virzījās nost no apgalvojuma, ka ir tikai viena definīcija skaistumam.

Sabiedrība ir sākusi apzināties, ka ir jātiecas uz personīgu pieeju skaistuma definēšanā un nav nepieciešams noteikt striktus standartus, kādai ir jāizskatās un jājūtas sievietei.

Arī skaistumkopšanas speciālisti spēlē lielu lomu sievietes skaistuma definēšanā. Jaunie speciālisti tiek apmācīti tā, lai tie spētu sniegt personīgu pieeju katram klientam, izceļot tieši viņa skaistumu, vienlaikus rūpējoties arī par klienta veselību un labsajūtu kopumā. Skaistumkopšanas speciālistu spēkos ir palīdzēt justies klientiem skaistiem, veseliem un pārliecinātiem par sevi – tādējādi, cerams, mainot uz šo brīdi bēdīgos statistikas rādītājus par sievietes pašnovērtējumu.

Advertisements

Categories: Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s