Raksti

Mārketinga padomi skaistumkopšanas biznesam

Skaistumkopšanas biznesā šodien ir vairāki izaicinājumi – konkurence ar katru dienu pieaug, jauni klienti tik viegli nerodas, visi saloni kļūst arvien līdzīgāki, jo visi sola vienu un to pašu! Vai ir kāds salons, kurš par sevi neteiks, ka piedāvā vislabākos meistarus, vislabāko kvalitāti vai vislabākās cenas. Taču ja tu domā, ka tavam salonam jākļūst īpašam, atšķirīgam no citiem, cerams, ka tev noderēs Kosmetoloģijas koledžas padomi mārketingā.

  1. Visi skaistumkopšanas saloni pārdod pakalpojumus nevis rezultātu

Visbiežāk skaistumkopšanas saloni ar klientiem runā par pakalpojumiem un produktiem, tā vietā lai runātu par rezultātiem. Rezultāts ir iemesls, kādēļ klienti maksā vairāk, nevis skaistumkopšanas salonu profesionāļu izglītība, prasmes vai personības.

Skaistumkopšanas salonu un SPA mārketinga un pārdošanas problēma ir nespēja domāt un komunicēt ar klientu par solījumiem un rezultātiem. Skaistumkopšanas saloniem beidzot ir jāsāk domāt par mārketinga rīkiem un kampaņām caur rezultātu prizmu.

Lai to panāktu, tiem ir jāspēj ieklausīties tajā, ko cilvēki patiesi vēlas. Tiem nav jāmēģina izstāstīt visu stāstu par sevi vai savu uzņēmumu, tā vietā tiem būtu jāstāsta, kā salons palīdz sasniegt klientu vēlmes. Skaistumkopšanas saloniem ir jāatrod veidi, kā iesaistīt klientu, lai uzzinātu, ko tie tiešām vēlas, un tad viņiem skaidri komunicēt, ko šis salons spēj piedāvāt. Piemēram, skaistumkopšanas salona vai SPA mājaslapu dizainējiet un saturu veidojiet tā, lai tā nav tikai veltījums tam, cik šis salons vai tā komanda ir lieliski (vismaz tam nebūtu jābūt galvenajam mērķim), bet kā jūsu komanda ir pārvērtusi savu klientu dzīves.

Piemēram, par savu salonu vari stāstīt arī tā: “Tas nav matu griezums, tas ir tev piemērotākais dzīves stils”, “Tā nav masāža, tā ir tava labsajūta”

 

  1. Iesaisties savu klientu dzīvē

Tavs salons var kļūt par nozīmīgu daļu no vietējās sabiedrības dzīves. Ar savu komandu kopīgi izveidojiet sava klienta portretu – aprakstiet ne tikai viņu vecumu, nodarbošanos, stilu, bet arī par ko klients interesējas, kas viņai/viņam sāp (par ko “cepjas”), kas iepriecina, ko viņa vai viņš sociāli atbalsta. Vai vēl labāk – uzaiciniet astoņus līdz desmit savus lojālākos klientus uz apaļā galda sarunu pie kafijas un kūkām, lai iepazītos ar saviem klientiem.

Ja tu gribi, lai par tavu salonu runā, savas aktivitātes plāno tur, kur varētu pulcēties arī tavi klienti. Ja, piemēram, tās ir jaunas meitenes, piedalies savas pilsētas (vai rajona) ielu pasākumos, tirdziņos. Ja tava salona tuvumā atrodas skolas, nekautrējies pieteikties dažādos (ne tikai ar skaistumkopšanu saistīto) skolu pasākumos. Ja, savukārt, tavām klientēm rūp sabiedrības sociālās problēmas, organizē savus labdarības pasākumus, piemēram, safrizē kādai daudzbērnu ģimenei bērnus skolai vai palīdzi kādai trūcīgai meitenei saposties kāzām. Un neaizmirsti par saviem labajiem darbiem stāstīt, stāstīt un vēlreiz stāstīt!

  1. Pārāk neaizraujies ar klientu piesaisti ar kolektīvās iepirkšanās kuponiem vai regulārām atlaidēm

Tas tikai degradēs tava salona un meistaru darba vērtību. Meistari var justies nenovērtēti un sniegt šiem “atlaižu” klientiem paviršu pakalpojumu. Un klienti visticamāk būs vīlušies, un tikai vairos sliktu slavu par tavu salonu. Vai tu zināji, ka 7 no 10 neapmierinātajiem klientiem par savu negatīvo pieredzi stāsta tālāk.

  1. Apbalvo, iepriecini un pagodini

Tu taču zini, ka skaistumkopšanas saloniem vislabākais veids, kā piesaistīt jaunus klientus, ir likt esošajiem klientiem par tavu salonu runāt. Ja tava salona klienti ir digitālā paaudze, izmanto savu salona mājas lapu un sociālos medijus, lai rīkotu dažādus konkursus ar balvām, veicini savas informācijas vai attēlu dalīšanās aktivitātes. Ja salons ievieš jaunas procedūras vai produktus, dari to ar vērienu un rīko “slēgtus” svētkus tikai esošajiem klientiem.

Arī atlaidēm noteikti jābūt, bet pasniedz tās tā, lai klients justos pagodināts un ieinteresēts. Caur atlaidēm tu vari veicināt klientu lietot dažādākus sava salona pakalpojumus. Izpēti, ko viens konkrēts klients mēdz izmantot no tava skaistumkopšanas klāsta, un ar lielisku atlaidi piedāvā pamēģināt ko jaunu. Tā tu palielināsi pārdošanas apjomus no esošajiem klientiem. Vai arī, piedāvājot vilinošu atlaidi, iedrošini klienti uzaicināt viņas mīļoto vīrieti uz kādu skaistumkošanas procedūru (ja vien tavs salons domā un darbojas saskaņā ar moto, ka vīrieši arī ir “ tā vērti”).

 

Lai tev izdodas izveidot īpašu, savādāku un veiksmīgu salonu!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s