Izglītība

Biznesa etiķete skaistumkopšanā

Kā skaistumkopšanas vēstnešiem, mūsu darbs ir vairot skaistumu profesionālā manierē – sākot ar higiēnas normām līdz pieklājīgai uzvedībai. Apkopojām skaistumkopšanas biznesa etiķetes “zelta” standartus.

Kā jāģērbjas darbiniekiem?

Divos vārdos – atbilstoši un profesionāli. Tas, protams, nenozīmē, ka tu nevari ģērbties ar odziņu vai pēc jaunākajām modes tendencēm, tikai jāatceras, ka darbā tu pārstāvi skaistumu un ir svarīgi izskatīties gaumīgi. Mini svārki, šorti un krekliņi ar dziļu izgriezumu vai tādi, kas atklāj nabu, nav piemēroti. Apaviem būtu jābūt slēgtiem un ērtiem. Slēgti apavi ir nepieciešamība matu un nagu kopšanas salonos, jo tiek strādāts ar asiem objektiem, kas var nokrist.

Tajā pašā laikā skaistuma profesionāļi nedrīkst aizmirst par savu koptēlu – jāizskatās labi koptiem. Klienti nevēlēsies saņemt pakalpojumu no “profesionāļa”, kas neprot par sevi parūpēties. Skaistumkopšanas profesionāļu izskats ir gluži kā to zīmols – tu pārdod stila, skaistuma un ķermeņa aprūpes pakalpojumus – tavai profesionalitātei un prasmēm ir jāatspoguļojas tavā izskatā.

Tīrīgums un higiēna ir salona spogulis

Tas var likties pat bērnišķīgi ko tādu atgādināt, tomēr tīrīga darba virsma ir pamatu pamats un tu varētu būt pārsteigta, cik daudzi salonu darbinieki padara savas darba virsmas par pilnīgu nekārtību. Tīrīgums un higiēna ir nepieciešamība skaistumkopšanas salonos, ņemot vērā gan baktēriju daudzumu, gan ķīmiskās vielas, kas tiek izmantotas. Ir jādezinficē katrs produkts vai rīks, kas nonācis saskarē ar klientu. Darbiniekiem ir jābūt informētiem par to, kā atbrīvoties no ķīmiskām vielām, stikliem, aerosoliem, lai nodrošinātu savu un klientu drošību.

Tāpat ieteicams sekot vienkāršiem tīrīguma principiem – ja tu griez matus, ieteicams pirms to žāvēšanas izslaucīt grīdu, lai klientam pēc tam nav jāstaigā cauri slapjiem un slideniem matiem, lai tiktu līdz durvīm. Neļauj izmantotajiem produktiem sakrāties uz sava galda. Ja esi kosmetoloģe, noliec malā netīros dvieļus, salvetes un rīkus prom pirms ļauj klientam piecelties no gultas. Ja vēlies pozitīvi izcelties, vari novietot svaigas puķes savā darba vietā – klienti to augstu novērtē.

Kā sarunāties ar klientu?

Skaistumkopšana var šķist kā ļoti intīma pieredze, tādēļ nav brīnums, ka klienti nereti vēlas dalīties ar mums it visā. Tomēr tas nenozīmē, ka mums kā profesionāļiem būtu jāatbild ar to pašu. Ir ieteicams izvairīties no konkrētām tēmām, piemēram, reliģijas, seksa vai politikas – šie temati var izraisīt karstas vai neērtas diskusijas. Tāpat labāk neuzdot ļoti personiskus jautājumus, un labā prakse diktē – nerunā par citiem klientiem un neaprunā savus konkurentus.

Avoti:

http://smallbusiness.chron.com

http://beautysupply.about.com

http://www.thisuglybeautybusiness.com

Rakstu sagatavoja: Kosmetoloģijas Koledža

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s