Izglītība

Skaistumkopšanas nozares darba apģērba tendences

Nav noslēpums, ka pirmais iespaids par cilvēku rodas nieka 90 sekundēs. Tas pats attiecas arī uz profesionālo karjeru un pirmo iespaidu uz klientu. Tāpēc, lai kļūtu par pieprasītu speciālistu jebkurā nozarē, svarīgas ir ne tikai profesijai atbilstošās spējas, bet arī vizuālais tēls. Skaistumkopšanas nozarē strādājošiem darba apģērba izvēlē vadās pēc vairākiem kritērijiem.

 labconceptUzņēmuma LabConcept (dizainē un ražo darba tērpus ārstiem un skaistumkopšanas speciālistiem) mārketinga direktore Rita Erdmane uzsver, ka skaistumkopšanas nozarē strādājošie speciālisti savu darba apģērbu izvēlas pēc vairākiem kritērijiem. Pirmkārt, apģērbam ir jābūt ērtam, kustību brīvam, izgatavotam no elpojoša materiāla. Otrkārt, vizuāli tas nedrīkst būt uzbāzīgs, bez liekām traucējošām detaļām. Treškārt, svarīga ir apģērba praktiskā puse – tādi faktori, kā viegla kopšana, tas ir, apģērbs ir viegli mazgājams un ātri žūstošs. Viņa arī atzīst, ka kopumā nav liela dizainu izvēle šajā nozarē, jo šiem speciālistiem, līdzīgi kā mediķiem, ir savas korporatīvās apģērba prasības.kosme_1

Vairums salonu Latvijā pasūta savam stilam atbilstošus tērpus pie ražotāja – izvēloties gan vēlamo krāsu, modeli, gan izšūtu salona logo. To arī atzīst lielākie skaistumkopšanas saloni, tādi kā Kolonna, Baltic Beach Hotel spa u.c., kas saviem skaistumkopšanas jomā strādājošiem speciālistiem piedāvā jau gatavas darba formas. Pastāv arī varianti, kad profesionālās kosmētikas piegādātāji nodrošina ar tērpiem savus sadarbības partnerus – salonus, kas lieto konkrēto kosmētiku.

Vispopulārākās krāsas ir gaišie pasteļtoņi, tradicionāli baltā, bēšā un citu maigo toņu gamma, ko nu pats speciālists, vai attiecīgais salons izvēlas. Tradicionālākais un vienkāršākais variants ir bikses un  krekliņš ar īsām piedurknēm, bieži vien tiek iegādāts arī halātiņš.

 Zane Tilta, “Le Studio” skaistumkopšanas salona kosmetoloģe

kosme_4 (2)„Izteiktas tendences kosmetologu darba apģērbā nesaskatu. Kā jebkuram medicīnas darbiniekam, primāri apģērbam jābūt ērtam un praktiskam. Vairums salonu piedāvā jau esošu darba formu, kas atkarīga no tā, ar kādas firmas produktiem attiecīgais uzņēmums strādā. Bieži vien tiek piedāvāts ne tikai tradicionālais halātiņš, bet arī apavi. Piemēram, tā kā es strādāju divās darba vietās – viens uzņēmums man iedala jau esošu formu, savukārt otrā darbavietā, es pati izvēlos, ko vilkt mugurā. To, kādā krāsā ir apģērbs, ietekmē tas, kādas procedūras veic speciālists. Ja kosmetologs, galvenokārt, veic sejas procedūras, tad darba apģērbs parasti ir pasteļtoņos – zilā, rozā, gaiši zaļā vai baltā. Ja speciālists strādā ar ķermeņa kopšanas procedūrām, tad izvēlas melnu, brūnu vai tumši zilu apģērbu, lai tādi materiāli kā eļļas, skrubji, krēmi u.c. nebūtu tik izteikti redzami uz apģērba, ja gadās sasmērēties.”

 Darba apģērbu var pasūtīt internetā no ASV,  Itālijas, vai vietējiem ražotājiem – Irve, LabConcept. Laba apģērba un apavu izvēle ir arī veikalā „Dinastija”. Topi, krekli ar izšūtu logo pasūtami pie vairumtirgotājiem, piemēram www.giftlounge.eu.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s